Direktlänk till inlägg 3 mars 2015

årstidsbunden..javisst.....

Av christina Niva - 3 mars 2015 10:10

Jag måste bara få berätta hur alla årstider påverkar mej och alla har vi ju våra favoriter...

Våren...; javisst är den ju vacker när naturen vaknar till liv igen och man hör fåglarna börjar sjunga. Det är underbart då att vandra ute i skogen och njuta av det fina som vaknar upp.

så underbart att se de små blommorna sticker upp ur jorden igen som små stjärnor överallt. det blir allt ljusare ute och det är ljusare allt längre på kvällarna. det är så oerhört fint.


Sommarn kommer ju sen....jag är ingen sommarälskare!!! nu lär ju alla tycka att jag är en dåre....men så är det. Visst jag älskar de ljusa vackra sommarkvällarna det är fantastiskt.....och visst gillar jag att sitta under min parasoll på balkongen med en god bok och njuta; men någon soldyrkare är jag absolut inte alls. när jag ska gå en lång härlig promenad så blir det antingen då på morgonen eller så på kvällen; då njuter jag verklikgen.


Nåja...sen har vi ju hösten.....Den är vacker! älskar färgerna som kommer. Ser ut som naturen brinner i orange..gult och rött. älskar när luften blir allt klarare och man kan börja ana frost på marken. För ju längre hösten går desto mera njuter jag av den. känna att det blir allt kallare i luften...då mår jag så gott inombords. Att traska ute i naturen och bara må gott..känna dofterna...den klara luften....ojoj..inte mycket slår det.


Sen har vi vintern!!! Min absoluta favorit!! jag är vintermänniska. älskar den vita fluffiga snön, den klara friska luften som biter om näsan. älskar mörkret..älskar kylan...älskar när snön dalar så vackert ner från skyn och bäddar in vårat landskap. då njuter jag som allra mest inombords. vintern är min absoluta favorit av alla årstider.

alla tycker vi ju olika men det är vintern som får mej att njuta och må bra i själen.

Jon Henrik Fjällgren – Jag är fri



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av christina Niva - 8 juli 2015 10:42

blir så less...äter sedan länge blodtrycksmedecin...märke tänker jag inte skriva här....men har under senaste halvåret märkt att min hårkvalitet har försämrats. JAg har ALLTID haft fint hår och mycket bra kvalitet på mitt hår..alltid noga med inpackn...

Av christina Niva - 6 juli 2015 18:09

har vart en underbar helg....var på födelsedags fest hos fina väninnan Linda Karlberg i lördags... vi gav henne en tavla med roliga foton och sen hade goa vännen Maud fixat fina glas med Lindas namn på. snacka om brakkalas...   jisses vi va m...

Av christina Niva - 31 maj 2015 15:52

slutet på maj...i dag är det morsdag.    önskar att jag kunde vara hemma och fira min underbara mamma på denna dag. Hon är varm,go och snäll och man kan prata med henne om det mesta. Men skickade ett kort till henne och har pratat med henne idag.  ...

Av christina Niva - 17 mars 2015 13:02

Jag måste få dela med mej av en händelse. Detta hände mej runt 2002; jag kollapsade! Jag hade pluggat sedan hösten 1998 och hade enormt höga krav på mej själv; det enda som gällde var bra betyg och varje uppgift skulle göras prickfritt. Jag läste någ...

Av christina Niva - 17 mars 2015 09:25

ny dag och nya krafter.....eller behöver nog söka krafter i dag. är trött som ... men men det ska väl bättras på under dagen. har vart på en underbar morgonpromenad med mina fyrbenta vänner; dom förgyller min vardag varje dag. Tänk egentligen så ...

Presentation


welcome to me...ladymoon

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards