Alla inlägg under december 2014

Av christina Niva - 16 december 2014 17:15

tänk så mysigt om dryga en vecka är julen här...längtar så mycket. tycker det är den underbaraste högtiden vi har. fast det skulle va mysigt om vi nu kunde få snö oxå det vore liksom pricken över i;et.

julpyntat har jag gjort ett bra tag nu för att vara klar i tid; har man fibro så får man ibland börja tidigare än vanliga för att hinna med och vara klar till jul.


fast visst saknar jag mycket:

ser tillbaka på jularna då vi var små och firade julen ihopa; det var så mysigt....dofterna som spreds sej av skinkan,köttbullarna,hyacinterna,gran.....ja det doftade jul.

den sortens jul kommer man aldrig mera att uppleva igen.

visst önskar jag att mina föräldrar kunde vara här också och fira jull det vore så roligt men dom kör inte bil så långt på vintern.sist jag firade julen med mina föräldrar var 2004...och ni som har chansen att fira med era föräldrar gör det.


nåväl: en annan liten tanke är: nu under julen tycker jag att vi ska tänka xtra på de som sitter ensamma på julen för alla har inte en massa släktingar som kommer och hälsar på utan det finns faktiskt ensamma.

det finns de föräldrar som inte har råd att ge sina barn julklappar; medan andra får julklappar i överflöd.

det finns de som inte har råd att köpa en massa julmat till jul; medan andra frossar i sötsaker.

tänk gärna på detta inför julen.

varma mysiga julkramar till er alla

Av christina Niva - 7 december 2014 11:07

hoppsan va tiden går; har inte skrivit på mycket länge nu och mycket väl hänt.

advent ja; då ska det vara mycket snö och kallt...hhmmm...det ligger runt plus minus noll....nästan ingen snö....det regnar mest och är gråväder...skitvinter med andra ord hoppas att det blir kallare och mera snö.


har tillbringat mycket tid ute i skogen med mina underbara fyrbenta vänner och umgås nästan var dag med min goa vän linda.

vi tar en kopp te på dagarna...är ute i naturen....och bara är!!!!

i går kväll hade vi glögg och pysselkväll det var verkligen trevligt och jättekul med många goda skratt...


i går vart det en tur till willys birsta och storhandla...ppuuhhh....det behövdes verkligen. man måste ju fylla på förråden ibland.

tänkvärt:

i går skulle min älskade morfar fyllt 100 år....han var nog bland de underbaraste människor som funnits.

han var snäll....rättvis och kunde ha god humor. saknar min älskade morfar så otroligt mycket. han kommer alltid att finnas med mej.

nästa helg vankas lucia och då knackar tredje advent på dörren och nu närmar sej julen med stormsteg.

önskar er alla en underbar andra advent och glöm inte släcka ljusen i eran ljus stake när ni lämnar den ur sikte.

  


Presentation


welcome to me...ladymoon

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards