Direktlänk till inlägg 16 december 2014

snart e det jul.....

Av christina Niva - 16 december 2014 17:15

tänk så mysigt om dryga en vecka är julen här...längtar så mycket. tycker det är den underbaraste högtiden vi har. fast det skulle va mysigt om vi nu kunde få snö oxå det vore liksom pricken över i;et.

julpyntat har jag gjort ett bra tag nu för att vara klar i tid; har man fibro så får man ibland börja tidigare än vanliga för att hinna med och vara klar till jul.


fast visst saknar jag mycket:

ser tillbaka på jularna då vi var små och firade julen ihopa; det var så mysigt....dofterna som spreds sej av skinkan,köttbullarna,hyacinterna,gran.....ja det doftade jul.

den sortens jul kommer man aldrig mera att uppleva igen.

visst önskar jag att mina föräldrar kunde vara här också och fira jull det vore så roligt men dom kör inte bil så långt på vintern.sist jag firade julen med mina föräldrar var 2004...och ni som har chansen att fira med era föräldrar gör det.


nåväl: en annan liten tanke är: nu under julen tycker jag att vi ska tänka xtra på de som sitter ensamma på julen för alla har inte en massa släktingar som kommer och hälsar på utan det finns faktiskt ensamma.

det finns de föräldrar som inte har råd att ge sina barn julklappar; medan andra får julklappar i överflöd.

det finns de som inte har råd att köpa en massa julmat till jul; medan andra frossar i sötsaker.

tänk gärna på detta inför julen.

varma mysiga julkramar till er alla

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av christina Niva - 8 juli 2015 10:42

blir så less...äter sedan länge blodtrycksmedecin...märke tänker jag inte skriva här....men har under senaste halvåret märkt att min hårkvalitet har försämrats. JAg har ALLTID haft fint hår och mycket bra kvalitet på mitt hår..alltid noga med inpackn...

Av christina Niva - 6 juli 2015 18:09

har vart en underbar helg....var på födelsedags fest hos fina väninnan Linda Karlberg i lördags... vi gav henne en tavla med roliga foton och sen hade goa vännen Maud fixat fina glas med Lindas namn på. snacka om brakkalas...   jisses vi va m...

Av christina Niva - 31 maj 2015 15:52

slutet på maj...i dag är det morsdag.    önskar att jag kunde vara hemma och fira min underbara mamma på denna dag. Hon är varm,go och snäll och man kan prata med henne om det mesta. Men skickade ett kort till henne och har pratat med henne idag.  ...

Av christina Niva - 17 mars 2015 13:02

Jag måste få dela med mej av en händelse. Detta hände mej runt 2002; jag kollapsade! Jag hade pluggat sedan hösten 1998 och hade enormt höga krav på mej själv; det enda som gällde var bra betyg och varje uppgift skulle göras prickfritt. Jag läste någ...

Av christina Niva - 17 mars 2015 09:25

ny dag och nya krafter.....eller behöver nog söka krafter i dag. är trött som ... men men det ska väl bättras på under dagen. har vart på en underbar morgonpromenad med mina fyrbenta vänner; dom förgyller min vardag varje dag. Tänk egentligen så ...

Presentation


welcome to me...ladymoon

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards